A0:  آموزگار چند پایه
آموزگار چند پایه
آموزش ابتدایی
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, توسط نصیری |

روابط عمومي

تعريف يونسكو :
- روابط عمومي بخشي از مديريت است كه وظيفه تقويت روابط دو جانبه، ايجاد تفاهم و همكاري در جلب نظر مردم، حفاظت از منابع سازماني به همراه بهره‌گيري و هدايت افكار عمومي را به عهده دارد.
 
 " ادوارد برنيز " پدر روابط عمومي مدرن :
- روابط عمومي يعني سه مفهوم "مردم را مطلع كنيد" ، "مردم را همگرا كنيد" و "مردم را متقاعد كنيد."
- روابط عمومي ارتباط دو جانبه‌اي ميان سازمان و افراد را شكل داده و در جهت جلب اعتماد مردم و افرادي كه مي‌توانند به سازمان كمك كنند، گام بر مي‌دارد.
- روابط عمومي كاركردي مديريتي دارد و در ادبيات مديريت، نقش ثابتي براي آن لحاظ شده است.
- روابط عمومي در نگاه فرهنگي عبارتست از شهري كه همة مردم حق دارند، در آن تردد نمايند و احترام به مقررات در آن مشهود است.
- روابط عمومی فعالیتی است ممتد , مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن , افراد و سازمانها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر , قلب تپنده , دست اجراء , پای پیشرفت , گوش شنوا , چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند . فعالیتی که روابط عمومي انجام می دهد در یک کلمه (ارتباط ) از دیدگاه نظری (علم ) از جنبه عملی و اجرایی خود (فن) و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی (هنر) است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است .
روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار , بانک اطلاعات , مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری , نظم , شجاعت , ابراز عقیده , تحمل شنیدن آرای مخالفان , احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید .
روابط عمومی اعمال فلسفه , فلسفه اجتماعی , مشاور و کارکرد ارتباطی مدیریت است که , از این جهت یکی از اصلی ترین ارکان برای پایه گذاری یک روابط عمومی کارآمد و مسئولیت پذیر دردستگاه این است که زیر نظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه نماید.
بی تردید , هر نگرشی گویای اهداف و شیوه هایی است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص می کند. بررسی نگرش های عمده به روابط عمومی نشان مي دهد که شامل مسیر و هدف هستند , منظور از مسیر کار روابط عمومی تاکتیکهایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می کند پس (هدف) مشخص کننده افق ها و ارزش هایی است که روابط عمومی در پیامها و برنامه های خود منظور می کند .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





cache01last1431911083